Istighfar Kabir

 

Istighfar Kabir

Ertinya:- Aku memohon keampunn kpd Allah Yg Maha Besar, yg bahawasanya tiada Tuhan melainkn Dia, Tuhan yg Maha Hidup lagi Maha Berdiri dgn sendirinya

Maha Pngampun bagi segala dosa, wahai yg Memiliki Keagungan & Kmuliaan

Aku brtaubat kpd-Nya daripada segala jenis maksiat, dosa & kesalahn yg telah aku lakukan samaada dgn sengaja atau tidak sengaja, samaada yg zahir mahu pun yg batin, samaada pada prkataan, prbuatn dlm setiap prgerakn atau diamku, yg trlintas di hatiku & diriku smuanya selama²ya

Tidak kira samaada dosa² yg aku ketahui atau tidak aku ketahui, sbanyak mana yg dicakupi oleh Ilmu Allah, yg dihitung oleh buku amalan & yg ditulis oleh pena

Sbanyak mana yg diadakn oleh Qudrat & dituntut oleh Iradat & sbanyak tinta kalimah² Allah spertimana yg slayaknya bagi kbesarn zat Tuhan kami ,keelokanNya, ksempurnaanNya & spertimana yg dikasihi oleh Tuhan kami & yg diredhaiNya

http://www.muftins.gov.my/v1/en/2019/04/22/pengenalan-tarekat-ahmadiah-al-idrisiah-al-rashidiah-al-dandarawiah/